از طرفی توسعه بازار و ابزارهای مالی و معرفی زمینههای جدید معاملاتی مانند الگوریتم تریدینگ ضرورت به روز رسانی خدمات OMSرا نشان میدهد. مشتری در این صنعت نیازهای خودش را به کارگزار میدهد، اما متاسفانه در انتقال این نیاز از کارگزار به OMS و فراهم شدن آن همواره مشکلات فراوان وجود دارد. تعدادی از OMSها در ارائه سرویس پایدار جدید(بجز سرویسهای روتین یک OMS) مشکل دارند و اغلب با گذاشتن جلسات متعدد و سوزاندن زمان در نهایت آن نیاز جدید مشتری را پاسخگو نیستند. به نظرم یکی از دلایل مهمی که تعدادی از کارگزاریها خودشان دست به کار شدهاند تا OMS اختصاصی فراهم کنند، نیز همینموضوع است. برای بهبود شرایط فعلی OMSها باید به سمت تخصصیسازی محصولاتشان برای هر مشتری بروند و به جای ارائه یک محصول مشابه و مشترک برای همه مشتریان (کارگزاریها)، برای هر مشتری محصول خاص آن مشتری با توجه به مشخصههای درخواستی کارگزاری را فراهم کنند و به وی ارائه دهند.
- شماره 342 هفته نامه اطلاعات بورس - صفحه 15
نظر شما